Kids'club - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van A De Sutter - WaarBenJij.nu Kids'club - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van A De Sutter - WaarBenJij.nu

Kids'club

Door: nickycapetown

Blijf op de hoogte en volg A

28 Maart 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Let me tell you something more about the kids'club. Die wordt volledig gerund door Jean, mijn hostmom, een schat van een mens. Eigenlijk is zij een vrijwiligster die Europese vrijwilligers in huis heeft, want zij runt de kids'club volledig gratis. Zij is er 7 jaar geleden mee gestart en het geheel gaat door in de kerk (het gebouw is meer een zaal dan een traditionele kerk zoals wij die kennen), een zaal die ze overigens zelf gebouwd hebben, met medewerking van de ganse gemeenschap van Westlake Church. De kerk staat in een arme wijk, de kinderen die naar de kids'club komen, zijn vaak niet gewassen en hebben vieze kleren aan. De ouders zijn vaak werkloos en sommigen zijn alcoholist. En dan is er ons Jean die die kids een leuke tijd bezorgt, elke dag beginnen we met een singing session (waar hebben we dat nog gehoord, nietwaar teachers van the language course), daarna vertelt ze een verhaal, daarna zijn er andere leuke activiteiten. Op het einde krijgen ze telkens iets mee : ofwel een koffiekoek, of een broodje, een appel, gisteren kregen ze allemaal een pen mee. Belgische pennen overigens, want ik had een ganse hoop gehouden voor de kids'club. Jullie hadden zo massaal gereageerd op mijn oproep dat er heel veel kinderen blij gemaakt zijn met al jullie pennen : in heathfield high school, in de townships en in de kids'club dus.
Ik ben momenteel terug in de big blue backpackers lodge in Capetown, vanavond ga ik gezellig iets eten met Judith en Anke. Tine zit momenteel in Namibie voor de orange river tour en komt maandagavond terug. Morgen komt Cecil me halen to spend the weekend with his family. Misschien kunnen we nieuwe foto's op deze site zetten, dat zou leuk zijn.
Maandag ben ik hier 4 weken, toch niet te geloven, time flies when you're having fun.
En nee, Wim, van een einde wil ik nog niet horen hehe, het is hier veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te leuk ! Elke dag wakker worden met een stralende zon aan de blauwe lucht, ik ben het al helemaal gewoon hehe.
Enjoy your weekend everyone, thanks for all the messages you left behind, always a pleasure reading them !

  • 29 Maart 2008 - 18:48

    Ivan:

    Dag m'n liefje

    Het is steeds weer leuk om te lezen dat je het daar zo goed maakt en een heel goed en tof gastgezin hebt.
    Ook nu stel je het super bij de kids club wat toch heel iets anders is dan voor de klas te staan. Je bent meer dan dan moedig, je doet het toch en met succes, daar ben ik heel trots op. Het zijn trouwens terug heel mooie foto's die je op je blog plaatste en je staat er beeldig op liefje.
    Die 4 weken zijn voorbij gevlogen en binnen een kleine week zien ik mijn schatje al terug,mmmmmmmmm...... ik zie er al naar uit.
    Een heel fijn weekend nog en tot aan de foon.

    XXXXXXXX

  • 30 Maart 2008 - 10:27

    Kim:

    Hey Annick!

    Ik volg je blog wekelijks en je maakt daar zo te zien wel het een en ander mee! Een fantastisch avontuur... De tijd vliegt waarschijnlijk wel hé? Hopelijk geniet je nog een weekje van de gastvrijheid, het weer en de kinderen! We zullen blij zijn als je na de paasvakantie terug door de gangen op school loopt!

    Groetjes,
    Kim

  • 30 Maart 2008 - 11:40

    Dirk:

    A big hug from Ghent!!!

  • 30 Maart 2008 - 12:59

    Marinka:

    Liefste Annick.
    Wat een prachtige foto's!
    Wat een prachtig land!
    Zo te zien ben je daar helemaal in je element.
    Blijf genieten.
    Liefs
    Marinka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

A

5 weken vrijwilligerswerk : teacher in Heathfield High School, Cape Town

Actief sinds 25 Jan. 2008
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 25768

Voorgaande reizen:

02 Maart 2008 - 05 April 2008

the privilege to do volunteerwork

Landen bezocht: