lovely weekend at Cecil's house - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van A De Sutter - WaarBenJij.nu lovely weekend at Cecil's house - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van A De Sutter - WaarBenJij.nu

lovely weekend at Cecil's house

Door: nickycapetown

Blijf op de hoogte en volg A

31 Maart 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik heb zo'n leuk weekend achter de rug ! Cecil en Johan (een vriend van Cecil) zijn me zaterdagvoormiddag komen halen in de lodge om het weekend door te brengen at Cecil's. Het eerste wat Cecil zei was, dat als ik dacht om een rustig weekendje te hebben, dat ik het kon vergeten, want dat het een full house ging zijn omdat iedereen langskwam for his mom's birthday. Great, the more people I meet the more I like it. En dan kan ik iedereen lekker Afrikaans horen praten, hehe. Cecil aan de braai, Nicky in de zon in het gezelschap van alleen maar toffe mensen, super toch !Grappig dat zij allemaal de schaduw opzochten trouwens, en me gek verklaarden dat ik in de volle zon wou zitten, but I looooooooooooove the sun ! The thing is, they can enjoy this lovely weather every day, en ik weet dat ik volgende week in andere weersomstandigheden ga vertoeven hm hm, dus moet ik er nog even dubbel van genieten, nietwaar.Zondagmorgen samen naar church waar Cecil ook voorganger was, 's middags terug gezellig met de familie doorgebracht.

Zoals jullie inderdaad al kunnen zien hebben, heeft Cecil ook nieuwe foto's op mijn site gezet, kwestie dat jullie alvast 20 foto's gezien hebben van de 250 die ik tot nu toe genomen heb. Die foto van Noordhoek Beach is toch fenomenaal he, vinden jullie niet ? Ik kan zelf verdorie nauwelijks geloven dat ik die zelf genomen heb ! That is a picture of paradise on earth ! Heb ik genomen tijdens de peninsula tour, toen we naar Kaap de Goede HOop reden, die dag waaiden we bijna weg haha.

Over foto's gesproken : ik heb een heel leuke verrassing voor jullie : Johan en Cecil besloten om van de eerste reeks foto's (die al op cd-rom stonden) een DVD te maken met power-point. Ze hebben er wat tekst opgezet en muziek met slideshow. Toppie gewoon dus !! Thanks again Cecil and Johan, jullie zijn toppers! En op het einde zit er een verrassing in voor jullie, come and see the pictures quickly when I am back home. Over home gesproken, vandaag ben ik hier precies 4 weken, dat is werkelijk niet te geloven ! In de kids'club heb ik het nog steeds naar mijn zin, woensdag is de laatste keer dat ik met Jean meega. Woensdagavond slapen we met 4 in de lodge in Capetown to celebrate my last night in South Africa en donderdagavond komen Cecil en Glenys me halen, together with their lovely kids Megan en Tara, to bring me to the airport, have a drink together and say goodbye.
Nachtvlucht naar Londen, vrijdag ga ik ff Londen in (moet goeie 7 uren wachten voor mijn vlucht van Londen naar Brussel) en rond 18.30 u vrijdagavond kom ik in Brussels airport aan, spannend !
Maar eerst ga ik nog wat genieten van de zon hier, vandaag is windstil en heel warm, eigenlijk ideaal beachweather.

Nou, lieverds,ik zie jullie allemaal heel gauw terug nu, geniet nog van jullie paasvakantie. Kim, the message you left behind is sooooooooooooooooooooooooo sweet, you are one of the colleagues who is in my heart !

Ik heb een uurtje geleden de (mini)bus genomen van de kids'club tot aan dit internetcafe, het was bakske vol op de bus en telkens er iemand opstapte, zei de conducteur : sit there my brother, you can sit there my sister. Nu moet je weten dat ik heel vaak the only white person ben tussen all coloured en nu moesten we allemaal zo hard lachen toen de conducteur naar de chauffeur riep : white sister wants to get out at the mall! Haha, schitterend toch !

This white sister gives a big kiss and hug to all of you !




  • 31 Maart 2008 - 13:25

    Cecil:

    Hello my white sister with a slight tan from all the sun. I am glad to hear that you had a nice weekend.

    Enjou your last few days with us. Will fetch you at the lodge at 18h30 - 19h00 on Thursday.

    Liefde en Groete...

  • 31 Maart 2008 - 20:09

    Ivan:

    Lief schatje

    Wat is het toch leuk om steeds weer te lezen dat je door zo een goede mensen ontvangen wordt.
    We blijven ook je blog lezen tot de laatste dag, het zijn toch zo een mooie en spannende verhalen die we telkens te lezen krijgen.
    Het deed me goed dat ik om 17h nog eens je stem hoorde aan de telefoon want ik mis je nu toch al 4 weken.
    Spannend wordt het zeker om je vrijdag terug te zien, hopelijk zonder vertraging want het is daar een zooitje van jewelste in die nieuwe terminal 5 op Heathrow.

    Met heel veel liefde, en slaapwel liefje
    xxxxxxxxxxxx

    ps: niet vergeten om mij de reisgegevens te laten weten.

  • 01 April 2008 - 15:37

    Lien:

    Dag lieverd,

    Ik ben blij dat de Kids' Club je ook bevalt. Het is toch een andere leeftijdscategorie dan die die je gewoon bent, niet?
    Geniet van je laatste dagen aan de andere kant van de wereld. Ik wens je een veilige reis huiswaarts!

  • 02 April 2008 - 07:18

    Veronique En Alain:

    Hallo Annick,

    Je Zuid-Afrika-avontuur zit er weldra op en wij volgden via de site je avonturen op de voet. Tof, tof, tof, telkens om je verslagjes te lezen. En de foto's van Judith magnifiek !
    Het was volledig jouw ding, je zal het hard missen, denken wij.
    Vorige week stuurden we je nog een smsje maar dit kwam na enkele dagen terug.
    Wij zijn vorige week een weekje gaan skieën in Andorra. Het was heel leuk en de kindjes hebben er ook enorm van genoten. En aan sneeuw geen gebrek hoor. Van de 7 dagen dat we er waren 5 dagen gesneeuwd! Ja ze zijn dat ook niet gewoon daar, de lente komt en het begint er te sneeuwen.
    Veel sneeuw zal jij niet gezien hebben, maar vooral de zon en die missen we hier toch wel hé.
    Geniet nog van de laatste dagen, de gastvrijheid van de mensen ginder en vooral van het zonnetje.
    Goede terugreis en we zijn alvast benieuwd naar je reisverhalen, foto's en avonturen.
    Dikke kus van ons allen !

  • 02 April 2008 - 16:12

    Annick:

    Hey Alain, ik moet je veel groetjes terug doen van William, he remembered you ! En hey, leuk om te lezen dat jullie ook een heel fijne skivakantie achter de rug hebben.
    Wat mijn gsm-nr betreft, toen ik aankwam, kreeg ik van de organisatie een Zuidafrikaans gsm-nr. Mijn Belgische simkaart zit bijgevolg al weken veilig opgeborgen, en vanaf vrijdag ben ik gewoon terug te bereiken op mijn Proximusnr. Mijn Zuidafrikaanse simkaart hou ik als souvenir dan.

    Het heeft hier net geregend, de 2e keer in bijna 5 weken tijd. Ik denk dat de weergoden me alvast het Belgische weer willen doen gewoon worden en me willen voorbereiden lol. Maar ik hoop om veel zon te kunnen meebrengen !!!

    Morgen is mijn laatste dag hier, ik laat dan nog wel snel ff een berichtje na.
    Een paar uur geleden afscheid genomen van mijn hostmom en de eerste traantjes zijn al gevloeid, dat belooft voor morgen als ik afscheid moet nemen van Cecil, Glenys and their lovely girls....

    Veel liefs en tot in ons Belgenlandje

  • 02 April 2008 - 17:49

    Jacques:

    Heee White Sister,

    Super zeg je verhalen en die gastvrijheid, daar krijg je het elke keer opnieuw warm van.
    Wat je uitstraalt, krijg je meestal ook terug gekaatst (complimentje) :):).

    Heerlijk dat je zo hebt genoten, als je daar bent vliegt de tijd nog sneller dan dat ie hier al gaat, maar thuiskomen is ook altijd een verademing, dus goeie reis en tot binnenkort.

    kisss

  • 07 April 2008 - 13:50

    Johan:

    Ek gaan vir jou in Afrikaans skyf LoL!!!

    Dankie vir alles en Matthew verlang na jou. ( Matthew say he wants to come visted you very soon)

    Have a great week. I'll be waiting for your invite on skype.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

A

5 weken vrijwilligerswerk : teacher in Heathfield High School, Cape Town

Actief sinds 25 Jan. 2008
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 25782

Voorgaande reizen:

02 Maart 2008 - 05 April 2008

the privilege to do volunteerwork

Landen bezocht: