goed aangekomen ! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van A De Sutter - WaarBenJij.nu goed aangekomen ! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van A De Sutter - WaarBenJij.nu

goed aangekomen !

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg A

03 Maart 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hoi luitjes, ik zit hier te tokkelen op een qwerty klavier bij sasts, het kantoor van de organisatie die mijn school en verblijfplaats gekozen heeft. Ik ben goed aangekomen deze voormiddag en werd opgewacht door iemand van de lodge. Ik zag mijn naam reeds van ver op het bordje staan, dat hij in de hoogte hield. Vlucht was ok, heb gelukkig veel kunnen slapen, dus die 12 uren vlogen al bij al toch nog snel voorbij. Ben wel nog moe, vanavond kan ik terug in een bed slapen ipv in een vliegtuigstoel hehe.
Het is heerlijk om na 8 jaar terug voet op Zuid-afrikaanse bodem te zetten. Het zonnetje schijnt hier heerlijk, het is 25 graden vandaag. Ik zit momenteel te wachten op iemand van SASTS, die zal meer info geven over het programma deze week. Normaal zijn er een aantal excursies voorzien en vanaf maandag verhuis ik van mijn lodge naar mijn gastgezin, en start ik in Heathfield High School.
De mensen zijn hier heel vriendelijk en gastvrij, toen ik in the airport aankwam en naar mijn naam aan het zoeken was tussen al die bordjes die men in de hoogte hield, riepen vreemden jou gewoon toe : welcome in South Africa !
Leuke ontvangst !
Ik hou jullie verder op de hoogte, so far verslagje van mijn 1e dag, die eigenlijk nog maar goed halverwege is.
Tot de volgende !

part 2 : zo, de uitleg zit er al op zie ! Het was een soort powerpoint-presentatie met info over daily life here, waar je moet op letten enz.
Vanavond worden we opgehaald aan onze lodge en gaan we met de ganse groep gaan eten. Zit allemaal in de prijs, dus noch de taxi, noch dinner hoeven we te betalen. Morgen naar Robbeneiland ! Last time that I was there, was ik enorm onder de indruk, dat zal morgen niet anders zijn, denk ik.
Enfin, ik hou jullie verder op de hoogte. Today is the first day of the rest of my life and I will live it ! Travel, work, experience, is het motto van SASTS.

Tot de volgende !

xxx
xxx

  • 03 Maart 2008 - 14:57

    Dirk:

    Dear friend
    Ik ben erg blij dat je goed bent aangekomen! 25 graden! Dat is echt iets voor jou! Je voelt je al prima op deze eerste dag in Zuid-Afrika! Geniet! Tot gauw!
    Dirk

  • 03 Maart 2008 - 16:39

    Sonnürke:

    Ik ben blij dat je goed aangekomen bent!
    Dikke knuffel! Sonnürke

  • 03 Maart 2008 - 16:52

    Kim:

    Hey Annick!
    Blij te horen dat je het zo goed stelt! Je maakt ons hier allemaal wel jaloers met die zomerse temperaturen hoor!
    X, Kim

  • 03 Maart 2008 - 17:01

    Linda DS:

    Good for you!! Enjoy it!!
    Ik heb nog adresje voor je dicht bij Cape Town van broer van Bernard (= doktersechtpaar). Heb ze ontmoet in België, lieve mensen! Hoop dat je helemaal geen dokter nodig hebt en met volle teugen kan genieten, vooral morgen!

  • 03 Maart 2008 - 18:06

    Annemie:

    Hi beautiful!
    Thought about you all day!
    Happy you are already thrilled about Africa!
    Enjoy honeybeeeeeeeeee!!!!!!!!!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 03 Maart 2008 - 18:19

    Amigo,:

    Loading adventure...stop

    Wait...stop

    Adventure started...stop

    HeHe AmIgA,
    Amai je hebt daar al direct een mega plaatje geschoten, prachtige foto!!! Je hebt er zin in, dat zie je direct.
    Terug met de voeten aan de grond, goed zo want had er bijna een stijve nek aan overgehouden toen ik steeds de hemel in keek, bij het denken aan jou tijdens je vlucht. Vielen je buren op het vliegtuig mee en welke films heb je kunnen bekijken? Do you still want to boogie... i want2. Je denkt vast nog niet aan slapen, toch wens ik jou daar een goed bedje toe zodat je 'thuis' even (1 1/4 maand) niet moet missen.

    PS: Denk aan jou x(",)x

    Adventure in progress...run

    Good luck.


  • 03 Maart 2008 - 19:13

    Ivan:

    Dag liefje

    Super dat je goed aangekomen bent na een lange reis en wel met al je bagage :).
    Toch even laten weten dat ik gisterenavond je profiel na 2 keer proberen wel gevonden had ;).
    Zopas probeerde ik je aan de lijn te krijgen maar op het Zuid Afrikaans nr kreeg ik te horen, nr niet toegewezen en je Proximus kaart zit niet meer in je gsm. Hopelijk lukt dit spoedig.
    Ik wens je voor morgen alvast een hele mooie uitstap toe, en stuur zeker een sms-je als het ginds begint te sneeuwen.

    Tot een volgende of aan de lijn indien het lukt.

    XXXXXX Love u XXXXXX

  • 03 Maart 2008 - 21:32

    John:

    Lieve schat

    Even proberen, want ik hou ook van het gewone e-posten.

    Tot schrijfs.

    JC

  • 03 Maart 2008 - 22:04

    Katrien:

    Annick

    Ongelooflijk!!! Wat ben je toch een ondernemende madam... Benieuwd naar al je avonturen daarginds!!!
    Leuk idee trouwens dit logboek... Ik had het eerst niet gevonden, maar John heeft me een handje geholpen.

    Veel succes!

    Katrien

  • 04 Maart 2008 - 12:46

    Back In Belgium:

    Rain my friend! Rain, all the time in Belgium! Enjoy the sun and this adventure!

  • 04 Maart 2008 - 13:19

    Petra En Marc:

    HALLO ANNICK,WE WENSENJE VEEL WERKPLEZIER EN EEN HEEL MOOIE TIJD DAAR GROETJES MARC EN CO

  • 05 Maart 2008 - 09:51

    Jacques:

    Hoi Nicky,
    Je straalt als een zonnetje, leuke foto.
    Ben net terug uit het zonnige en heerlijk 'warme' Brazilie, das wel effe afkicken hier. Enjoy and....don't forget to teach them something. Heee leer ons eens wat extra zuid-afrikaans bij via je weblog. Groetjes en knuff, ook van Debora

  • 05 Maart 2008 - 10:30

    Marinka:

    Beste Annick,
    vandaag woensdag is het mijn vrije dag, mijn hele huishouden is ziek en ik moet examens opmaken. Dus ik dacht: komaan vat de koe bij de hoorns en ............ doe eerst een mailken naar Annick.
    Lieve schat, het weer en de omgeving is blijkbaar voor weinig verbetering vatbaar, maar jouw aanwezigheid daar zal alles nog een extraatje geven.
    Ik ben blij dat ik zo'n idealistisch iemand mijn vriendin mag noemen.
    Geniet, geef en ontvang!!!
    Heel veel liefs vanuit de licht besneeuwde Vlaamse Ardennen.
    Marinka

  • 16 Maart 2008 - 10:38

    Laura And Ivan Deboo:





    Wy Miss You!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

A

5 weken vrijwilligerswerk : teacher in Heathfield High School, Cape Town

Actief sinds 25 Jan. 2008
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 25767

Voorgaande reizen:

02 Maart 2008 - 05 April 2008

the privilege to do volunteerwork

Landen bezocht: