balen !! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van A De Sutter - WaarBenJij.nu balen !! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van A De Sutter - WaarBenJij.nu

balen !!

Door: nickycapetown

Blijf op de hoogte en volg A

10 Maart 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik baal als de stekker !! Ik heb hier meer dan een uur gezeten en een super lange tekst ingetikt, mijn verslag van alles sinds donderdag and what happened ?? Net op het moment dat ik op 'bericht plaatsen' wil klikken, loopt die pc hier toch wel vast zeker !!!! Aarrrrrrrrrrrrrggggggggggggghhhhhhhhhhh !!
Ik had echt een lang verslag, over mijn 1e schooldag and so much more grr ! The guy said he can't do anything for me (ja, dat weet ik ook wel, alsof ik niet weet hoe een pc vastloopt) maar ondertussen zit ik er maar mooi mee, verdorie !
Over een kwartier sluit dit internetcafe dan nog eens, dus ik kan onmogelijk alles opnieuw hertypen.
Enfin, dan maar een heel korte versie : donderdagavond nog in een ambulance verzeild geraakt op weg naar Memorial Hospital Capetown om een meisje te vergezellen die onwel was geworden : zonneslag, want het was heel heet die dag+ uitdrogingsverschijnselen + hyperventilatie etc.
Vrijdagavond aangekomen bij een heel vriendelijk gastgezin, they have 3 houses and I could choose one of those 3. Ik heb datgene gekozen waar ze zelf wonen, is het gezelligst. Ik heb een eigen kamer met eigen keuken, wc en douche.
Zaterdagavond samen met hen naar de kerk geweest waar iedereen zingt, danst, klapt etc. Nicky gezellig meedoen of course, helemaal mijn ding ! Mijn hostdad is pastor en de mensen uit het publiek roepen telkens 'yeah' of 'halleluia' of 'praise the Lord' als antwoord op zijn levendige preek.
Vandaag 1e schooldag, ik werd meteen voor de leeuwen gegooid, want vrijdag is er een leerkracht vertrokken, die zag het niet meer zitten, en ik mag meteen al zijn klassen overnemen. Ik hoop dat iedereen goed op zijn stoel zit, hou je vast : mijn kleinste klas telt 40 leerlingen, mijn grootste klas 47 lln !
Ik ben de enige blanke samen met nog 1 leerkracht. Al de rest zijn kleurlingen, zowel leerkrachten als leerlingen. Leerlingen zijn heel aardig en wilden alles weten over Belgie. Telkens opnieuw vroegen ze of ik nog eens Vlaams wou spreken, en ik toonde hen oa ook onze euro's.
Heel vermoeiende dag, ik ben doodop, vanavond vroeg naar bed.
Have to stop here, internetcafe is closing the place.
More info soon ! Echt balen dat jullie mijn ander verslag niet konden lezen, was veeeeeeeeeeel uitgebreider. Real pity !
Soit, thanks for all the messages you left behind, good to read them, keep doing it !

Lots of love,

balende Nicky grrrrrrrrrrrrrr

  • 10 Maart 2008 - 17:56

    Ivan:

    Dag liefje

    Ik kwam heel benieuwd kijken om te vernemen hoe je eerste dag op school verlopen was. Heel jammer dat je eerste grote verslag ervan verloren ging daar de pc vast liep. Gelukkig kon je nog net een verkorte samenvatting maken, zodat we toch ongeveer konden weten hoe je het vandaag stelde. Spijtig dat dit je nu net moest overkomen na het doormaken van een hele zware, intense dag.

    Hier valt het weer vandaag dik tegen, regen gehad en momenteel heel veel wind bij een frisse temperatuur.
    We kunnen hier enkel dromen van het weer en de temperatuur in Kaapstad.

    Voor morgen alvast een veel leukere dag op school, en zonder pc's die vastlopen.

    Veel liefs van je schatje

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 10 Maart 2008 - 20:19

    John:

    Hey lieve Annick

    Nou, dat klinkt erg vervelend die vastlopende pc's. Zie het zo voor me: een Annick die baalt als een stekker!
    Afijn, hier in Vlaanderen waaien we intussen allemaal weg, het regent hier de hele tijd en het is behoorlijk fris, maar we hebben klassen van 18-24 leerlingen. We mogen niet klagen met andere woorden.

    Blijkt dat de singing sessions goed van pas komen. Wie had dat ooit durven denken.

    Veel liefs.

    John.

    xxx

  • 11 Maart 2008 - 19:58

    Annemie:

    My dear,

    AIaiaiaia, I know all about crashing computers!!!!!!!! It sucks!!!

    Afin, toch een goed overzicht gekregen van je 2de poging hoor! Amai, je klas zit goed vol zeg! Maar dat is natuurlijk no problem for you!
    By the way, hoe oud zijn de leerlingen? Toch per leeftijd hoop ik? Wat geef je er precies? How's the food darling??????

    Big hug from your friend,
    Annemie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

A

5 weken vrijwilligerswerk : teacher in Heathfield High School, Cape Town

Actief sinds 25 Jan. 2008
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 25737

Voorgaande reizen:

02 Maart 2008 - 05 April 2008

the privilege to do volunteerwork

Landen bezocht: