Paasfees by William se huis - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van A De Sutter - WaarBenJij.nu Paasfees by William se huis - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van A De Sutter - WaarBenJij.nu

Paasfees by William se huis

Door: nickycapetown

Blijf op de hoogte en volg A

24 Maart 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandag is Paas Maandag en ek is by William se huis. Die hele gesin is hier en dit is lekker om hulle weer na agt jaar te sien.

Die weer was pragtig vandag en William het n lekker braai gehou. Die kinders het geswem in die swembad en dit was soooo "nice" om hier te wees. Ernest vertaal nou vir my(HELLO ALL!) want ek verstaan wel afrikaans maar ek kan dit nie skryf nie. Gister het ek en Tina n liefleke namiddag spandeer op Camps Bay strand. More begin ek met die Kids Club en ek kyk vorentoe daarna. Uiteindelik is hier fotos op die vorige boodskap(by ONS DIEN MET TROTS) danksy Cecil wie my daarmee gehelp het.

Baie dankie vir Ernest(ME AGAIN) wat vandag se blad geskryf en vertaal het.

Ek is lief vir julle = "Love you all"

Tot ons weer hier mekaar sien.

Nicky

Naskrif:

Wim, ek kan definitief hier woon!!!



part 2 : dinsdag 25/03

Leuk he, dat Afrikaans taaltje ! I looooove it ! Super dat Ernest gisteren voor mij alles vertaalde in het Afrikaans, we hebben veel gelachen.
Ongelooflijk hoe goed we elkaar verstaan, ik spreek gewoon Vlaams, en zij spreken Afrikaans tegen mij and we both love to hear eachother speaking in our mothertongue.
Ook toppie dat Cecil hier foto's op mijn weblog plaatste, jullie hebben er 3 weken op moeten wachten, maar eindelijk kunnen jullie zich nu ook een beeld vormen. Hij moest eerst de foto's verkleinen en ik kan er hier maar 10 plaatsen, dus dat was echt selecteren uit de 200 foto's die ik tot nu toe genomen heb.
Lien, de klasfoto is maar de helft van het aantal lln, ik kreeg ze er niet alle 47 op haha, ik had 6 rijen van 7 banken, dus in mijn klas van 47 lln, deelden sommige lln een bank ! My favourite picture is the child in the township, nadat ik haar een pen en een lat had gegeven, begon dat kind spontaan te schrijven en te tekenen en op dat moment nam ik de foto. Prachtig om te zien hoe blij dat kind was !

Over foto's gesproken, I can hardly believe that it is snowing in Belgium (but I know it is true) ! Schattie, je kan nu geen foto nemen van ons huisje in de sneeuw, aangezien ik de camera mee heb natuurlijk. Ongelooflijk dat jullie sneeuw hebben, nu de weerkundige lente is aangebroken bij jullie. Ik hoop dat de temperatuur wat hoger zal zijn tegen dat ik thuis kom, anders is het verschil met hier wel heel erg groot...

Vandaag voor de 1e keer met Jean mee naar de kids'club geweest. Er waren maar liefst 120 kinderen en we waren met 4 vrijwilligers, samen met Jean. Morgen zijn we maar met 2, just Jean and me, cause the others go to Namibia to go rafting on the Orange River. Ik ga niet mee, 12 u op de bus voor ze er zijn, en dan 14 km raften, maar het zal vast de moeite waard zijn. Deze uitstap is 2000 Rand (1 euro =12,5 rand nu), dus ongeveer 160 euro die je extra moet betalen, want deze excursie was niet in het budget voorzien.
Soit, vanavond gaan Tine en ik wel eens naar de film, guess how much ? Slechts 20 Rand !! Toch niet te geloven dat je hier naar de film kan voor amper anderhalve euro ! Life is cheaper here compared to our prices, maar de benzine is echt duur, je betaalt 80 eurocent voor 1 liter diesel ! Aangezien de lonen hier ook lager liggen, klaagt men hier enorm over de benzineprijzen en terecht !

Anyway...

Vandaag is het terug een zonnige dag, ik vermoed een goeie 24 graden, wel veel wind. Tot de volgende !

Big kiss and hug,

Annick






  • 24 Maart 2008 - 21:42

    Ivan:

    Dag m'n liefje

    Ik ben heel blij dat je vandaag terug een leuke dag had en dit samen met al je vrienden.
    Het zijn ook super leuke foto's die je plaatste, ze tonen hoe goed je het daar maakt en dat doet me heel goed.
    Ik ga nu vlug slapen tussen de sneeuwbuien door ;).

    Slaapwel liefje
    xxxxxxxxxxxxxx

  • 25 Maart 2008 - 07:30

    Lien:

    Lieve Annick,

    Leuke foto's heb je doorgestuurd! Zo kunnen we ons nog realistischer voorstellen hoe het op je school moet zijn. Je leerlingen zijn inderdaad erg talrijk, maar zien er ook wel lief uit. En wat een keileuk Afrikaans berichtje... John zal zeker ook in de wolken zijn, want die houdt van dat taaltje.
    Ben je Sarkozy en Bruni daar eigenlijk nog niet tegen het lijf gelopen? Ze moeten ook rond deze periode in Zuid-Afrika zijn en hebben ook Robbeneiland bezocht, maar hadden natuurlijk enkel oog voor elkaar ;-)
    Ondertussen heb ik een date met Ivan... terwijl jij weg bent, moet ik ervan profiteren, hé ;-p
    Maar het wordt geen romantic candle-lit dinner, hoor... tenzij ik John en Jean kan koppelen, want die zullen er ook bij zijn :-D!
    Blijf jij ondertussen maar profiteren van al het mooie dat Zuid-Afrika te bieden heeft!

    Vele groetjes!

  • 25 Maart 2008 - 14:29

    Dirk:

    Liebe Tannie Anike :)
    Je hebt duidelijk het hart gestolen van iedereen daar in Zuid-Afrika. En weet je wat, ik kan dat volledig begrijpen. Tof om al die foto's te zien. Ik denk dat het een goed beeld geeft. Die klassen zien er erg groot uit en helemaal anders dan wat wij hier gewoon zijn natuurlijk. Hier sneeuwt het inderdaad en lijkt het eerder winter dan lente. Geniet dus van die 26 graden en stuur ons wat zon!
    Dikke kus
    PS : Nog wat nieuws over België. Er is nog altijd een regering :) maar Hugo Claus is zoals hij het wou van ons heengegaan.

  • 25 Maart 2008 - 15:54

    Anke:

    Hoii Nicky

    Zo te lezen hebben jullie ook nog een leuk weekend gehad! Bij ons was het ook gezellig met mijn nichtje + de rest. Ben benieuwd hoe jullie nieuwe project (kidsclub) bevalt?! Groetjes aan Tine.

    Liefs Anke

    ps: ankieinafrika.waarbenjij.nu

  • 25 Maart 2008 - 19:04

    Cecil:

    Hallo Nicky,
    Ek is baie bly om te hoor dat jy jou dag met ons geniet het gister.Hoop dat jy n lieflike week sal he,dan sien ons jou oor die naweek.

    Ek sal jou Donderdag skakel om reelings te tref waar en wanneer ek jou moet kom haal.

    Lekker slaap. Dis is ook baie interesant om die nuus uit Belgie te hoor van al jou vriende daar.Ek hoop dat hulle ook die afrikaans kan lees en verstaan.As hulle kan wens ek hulle ook n hartlike welkom in Kaapstad toe.

    C u sooon.

    Liefde
    Cecil

  • 25 Maart 2008 - 19:50

    William:

    hello nicky, dit was inderdaad goed om jou weer na agt jaar te sien. En om jou saam met ons te he vir die dag was 'n groot verrassing vir my en ons het dit baie geniet.

    Ek moet werk alhoewel dit vakansie is vir die die onderwysers, maar die dinge wat ek doen is om the onderwysers te help met wiskunde in graad 5 (11 jaar our leerlinge). So, geniet die kids club.

    Alles wat mooi is...

  • 25 Maart 2008 - 23:47

    Annemie:

    Hi honey,

    Indeed, it's a white Easter over here,ongeloofelijk maar waar!

    Al razend benieuwd nar de rest van de foto's of course!!
    Niet te doen dat jij daar nu aan het zonnen bent en wij hier haast bevriezen tijdens de zoektocht naar de Paaseitjes!!!!!!!

    Annemie

  • 27 Maart 2008 - 08:21

    Wim:

    Allee het einde is in zicht veronderstel ik.

    De sneeuw blijft hier (A'pen) niet liggen.

    X Wim

  • 27 Maart 2008 - 19:06

    John:

    Lieve schat

    Intussen heb ik al effe gemaild, zal wellicht macht der gewoonte zijn :-) Steve z'n map, dat regelen we wel.

    Intussen blijft het hier grijs en nat. Jongens, dat gaat vervelen!

    Zoen vamme en tot hoors.

    (Wat is dat toch een heerlijk taaltje dat Afrikaans!)

    JC

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

A

5 weken vrijwilligerswerk : teacher in Heathfield High School, Cape Town

Actief sinds 25 Jan. 2008
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 25779

Voorgaande reizen:

02 Maart 2008 - 05 April 2008

the privilege to do volunteerwork

Landen bezocht: